Pengikut

SYAIR

Buang pemisah kongsi nikmat

Rabu, 6 November 2013

NILAI TERAS TLDM

;)

4 NILAI TERAS TLDM :

KESETIAAN        - Honour
KEMULIAAN      - Loyalty
KEBERANIAN    - Courage
KEBANGGAAN  - Pride

Dalam dua ke tiga tahun ni.. tengok je.. perkataan2 ini di Navy Base.. Sekadar pandangan kosong.. Ingat slogan biasa.. yang datang dan pergi setiap tahun pada congakan saya.. Hari ni.. ntah macamana saya nak tahu kenapa ia menjadi 'header' di website TLDM.. dan jawapan kepada persoalan orang yang ketinggalan zaman macam saya ni (ye la.. tak duduk dalam base pun.. tak pulak join BAKAT.. dan tak de kawan2 rapat dari kalangan isteri2 tentera kan!!!).. perkataan2 itu ada 4 NILAI TERAS bagi organisasi TLDM.. Ingat agensi ngko aje yang ada Nilai Teras ke? (Dalam hati berkata-kata).. Tapi NILAI TERAS TLDM ini adalah yang terbaru.. sebelum ni ada 5 NILAI TERAS TLDM adalah KECEMERLANGAN, BERETIKA, PENYAYANG, KERJA BERPASUKAN, MENEPATI MASA

dan ada lagu juga rupanya untuk Nilai Teras ni.. Tajuknya BANGGA BERKHIDMAT.. Dah dengar lah lagu ni..  Ni liriknya..

Berteraskan Emapat Nilai Murni
Jadi pemangkin Visi dan Misi
Menjana tekad untuk berbakti
Bangga berkhidmat sentiasa disegani

Kemuliaan berhati luhur
Kesetiaan patuh dan taat
Keberanian sedia berkorban
Kebanggaan rela berkhidmat

Ikrar kami sekata
Berkhidmat dengan bangga
Capai wawasan mulia
Tentera Laut bertaraf dunia.



1 ulasan:

Daddy Ziyyad berkata...

Salam...Banyak yg saya belajar dari entry ni...Tak pernah tahu pun selama ni tentang " nilai teras TLDM"...:)

Ya Hanana

Kena tahu juger la sesikit