Pengikut

SYAIR

Buang pemisah kongsi nikmat

Isnin, 17 Ogos 2009

NICKNAME

Kali ni nak kenalkan pada sume watak2/nickname yang terkenal di kalangan kengkawan & Senior2 Hubby di TLDM Lumut... Sebut je 'nick name' ni, tergambar di kepala masing2 siapa orangnya.. Mula-mula berkawan ngan Hubby dan datang ke Blok Muka Head, Wisma Samudera.. setakat sebut nama Hubby kat orang2 kat Wisma tu, memang ramai yang 'confuse dan blur je' .. kebetulan 2 - 3 orang kat sana namanya hampir sama ngan Hubby.. jadi kena guna panggilan seperti kat bawah ni;-)
Ni la gelaran untuk hubby : BERUANG (time berkawan dulu dia cukup sensitif kalau bagi kad-kad ucapan berunsur 'teddy bear')
Pandai kengkawan Hubby bagi 'nick name' ni.. rasanya memang sesuai dengan pembawakan Hubby : Muka garang je, dengan badan yang besar tinggi, perwatakan pulak.. cam jinak2 je, 'cute-cute', tapi kalau mengamuk/marah - siap la ngkorang.. Ada jugak yg panggil "BALAU" - sebab cerah sangat banding ngan kengkawan lain, dan ada yang panggil "Q BALL' - tak tau kenapa.. tapi bola tu warna putih jugak..
Dan kat bawah ni pulak nick name kengkawan dia.. rasa macam kat ZOO Mini.. jom.. mari sama-sama kita belajar "mengenal haiwan-haiwan yang ada di TLDM Lumut"
Ada yang dipanggil '...(nama).. BADAK' : Badan dia cam "BODY BUILDER"
"...(nama).. KODOK" : sesuai ngan perwatakan.. 2 alam.. maklum la PASKAL

Minta maaf, gambar di bawah tidak bermaksud untuk menghina sesiapa jauh sekali untuk tidak sensitif dengan mana-mana kaum di Malaysia ye..

'...(nama)... B**I) : sebab dia ni 'gemuk pendek' dan suka menyondol (terlanggar - sebab tak pandang) orang


"...(nama).. SAWA" : Ni best.. kenal sangat dengan orang ni.. memang patut dipanggil SAWA, kalau boleh makan pun nak makan sambil baring..



"...(nama)..CIPAN" : tak tau la kenapa dipanggil cam tu

Bagi warga Navy semua ni perkara biasa dan memudah kan diorang mengenalpasti sesorang tu.. Mmm ada lagi 'nick name' kengkawan hubby yang tidak berkaitan ngan haiwan contoh : '... (nama)..BATAK', '..(nama)..KICAP' dan '..(nama)..MANJUNG'

3 ulasan:

tireless mom berkata...

Mesti some of the names ni dapat masa zaman sekolah dulu. Bukan sebab they are from the navy je. But berilah nama sedap sikit like mat gagah, abang hansem ...

wifemdnavy berkata...

Tu la kan.. kalau harap kengkawan bagi 'nickname' alamat bukan2 je bunyi nye.. kalau sendirik bg 'nickname'yg best2, kengkawan kata perasan lak.. he he he

.:: Suhaidah Tan ::. berkata...

betul ni saya setuju sngat..
klu dlm navy..
klu cth ali mana..
ali kambing haha semua org kenal..

Ya Hanana

Kena tahu juger la sesikit