Pengikut

SYAIR

Buang pemisah kongsi nikmat

Rabu, 4 Disember 2013

TERMA-TERMA PERKHIDMATAN BAGI ANGKATAN TETAP 2013

Sumber : www.navy.mil.my

;)

PERATURAN-PERATURAN ATM 
(TERMA-TERMA PERKHIDMATAN BAGI ANGKATAN TETAP) 2013

"Kerajaan telah meluluskan peraturan baru "Peraturan-peraturan Angkatan Tetap (Terma-terma Perkhidmatan) 2013" bagi menggantikan penggunaan QRRN 1967 dan Syarat-syarat Perkhidmatan Tentera Darat dan Tentera Udara 1961. Usaha mengadakan peraturan baru bagi menggantikan undang-undang lama telah dimulakan semenjak 1994 lagi namun menghadapi pelbagai cabaran dan halangan. Usaha ini terancat setiap kali ahli dari Jabatan Peguam Negara bertukar keluar dan ahli-ahli baru tidak memahami konsep dan keperluan undang-undang serta pengoperasian peraturan tersebut. 

Campurtangan Yang Berbahagia Panglima Tentera Laut pada tahun 2011 telah berjaya merancakkan semula usaha bagi mewujudkan peraturan ini. Panglima Tentera Laut, Tan Sri Abdul Aziz Bin Hj Jaafar amat perihatin terhadap keperluan peraturan ini dan telah sendiri berutus surat kepada Peguam Negara, Tan Sri Abdul Ghani Patael untuk penggubalan peraturan ini diberi keutamaan. Atas keperihatinan kedua-dua tokoh ini, draf akhir dapat disiapkan dan mendapat perkenan kebawah Duli Yang Di Pertuan Agong pada penghujung 2012.

Peraturan ini telah diwartakan melalui warta kerajaan PU (A) 183 dan berkuatkuasa pada 12 Jun 2013. Mulai dari tarikh ini perkhidmatan warga ATM diseliakan di bawah peraturan yang baru - Peraturan-peraturan Angkatan Tetap (Terma-terma Perkhidmatan) 2013. Lihat DISINI untuk peraturan tersebut.

Tiada ulasan:

Ya Hanana

Kena tahu juger la sesikit