Pengikut

SYAIR

Buang pemisah kongsi nikmat

Khamis, 29 Disember 2011

Cameron Highland : 24 - 26 Dis 2011

Konvoi dengan family Adik Ipar dari Kuantan, berehat di Ampang kemudian
Bertolak seawal 5 pagi : Lebuhraya Plus sesak juga.. mungkin ramai yang balik kampung
(tujuan : tak mau terperangkap dalam jammed ke atas nanti)
Berhenti solat di R&R Tapah jam 6.30 pagi.. 
Sesak juga... petak parking penuh.. gilir2 solat Subuh.. park keta kat tepi2 jalan.. 
janji tak menghalang laluan...
Tak jadi sarapan di R& R Tapah.. padat dan sesak dengan manusia..
Akhinya singgah warung tepi jalan di Simpang Pulai seawal 7.30 pagi
Bawak anak kecik biasala.. nak sarapan dan tukar segala mak nenek dah amik masa sejam
Slow2 drive akhirnya sampai di Tanah Rata, Cameron Highland jam 10.30 pagi..

Baru sampai.. Lutfi dengan baju tido je.. Sejuk giler pagi tu.. 
Check-in pukul 2.00 petang 
Sementara tu.. minum pagi.. sementara tunggu Kak Lang and family sampai

Kak Lang dan Adek kepada Hubby ku.. 

Lutfi tak bole dipegang.. melasak je.. pagi2 ok la.. orang tak ramai lagik!!

Pantang keluar dari keta.. terus melasak.. (on d way ke Taman MARDI tu)..
Tak dapat menghayati keindahan taman dan posing bagai..
dek kerana kesibukan mengejar Lutfi ke hulu dan ke hilir..
(kamera Ipar yang lain mungkin la ada gambar kami hu hu)


Ini pulak di Taman Permainan yang ada Menara tapi tak de Jam 


Melasak lagi.. seb bek tak pecah dagu hari tu..

 Hari kedua bercadang nak ke Brinchang.. kengkonon nak membeli sayur2an dan buan2an di Pasar Tengahari membawa ke malam.. 
Sungguh tak sangka seawal 1 tengahari.. di simpang nak keluar ke Tanah Rata dah tak boleh gerak..
(Yang lain dah kuar seawal 12 tengahari.. kami lewat sebab tunggu Lutfi bangun dari tido)

Sesak gila.. sementara tu Lutfi dah 'terberak'

bertambah tension.. Apartment dekat je (tak sampai 1 km).. tapi nak pusing pun makan masa..
Nasib baik ada peniaga situ bagi tau jalan alternatif.. 
(dlm 3 km jugak la.. janji sampai umah.. basuh berak Lutfi)

Muka tak selesa Lutfi..

Selepas basuh berak dan tukarkan suar Lutfi
Sebelum ke Pekan Tanah Rata dengan berjalan kaki mencari makan tengahari
tak kesampaian hajat ke Pasar Brinchang.. kirim je kat Ipar2 belikan sayur dan strawberi 
(tapi mahal .. amik kesempatan sungguh diorang time cuti sekolah nih)

Dan kami hanya jalan2 sekitar Pekan Tanah Rata.. dan makan tengahari di Cafe Mutiara kot.. 
(warong2 tepi tu penuh dan sesak dengan orang.. tak kira la kedai Mamak, India..)
Cuma standard Cafe je lega skit.. orang tak mau pegi.. ye la mahal skit kan.. makan tak tentu kena ngan tekak!! Tak pe janji bole makan dengan aman..
Makanan dan minuman nye .. hmmm hambar je rasa..!!

Oleh kerana perut kami kenyang bodoh je (makan tak puas la..)..
kami teruskan mengukur jalan sepanjang Pekan Tanah Rata dan menyinggahkan diri untuk minum2 dan makan2 kali kedua di Starbuck.. pekena Hot Chocolate, Ice Blended, Tuna dan Chicken Sandwich, Cookies, Sherperd Pie, RV Cake.. gila2 punya memuaskan nafsu makan..

Kami sampai di Apartment Lily dalam kul 4.00 petang.. tapi Ipar duai kami masih juga belum sampai.. terterangkap dalam kesesakan melampau..

Jalan2 di malam hari pulak

Citer dah habis la..
;)

3 ulasan:

Ryehanna berkata...

Hahaha... pergi Cameron jugak ye? cuma bezanya saya pergi 26hb hari Isnin tu. sampai dah petang kt Cameron. ramai gile org...

And mmg mahal!!! :(

Cik Sibuk berkata...

Salam kenal..

Comel lah anak u..ni kalau buat jadi bantal peluk sedap nih nak gomol2..heheee

mizz.miza berkata...

membalas kunjungan + follow

Ya Hanana

Kena tahu juger la sesikit