Pengikut

SYAIR

Buang pemisah kongsi nikmat

Rabu, 21 Disember 2011

SBPA : SUKA BODEK PANGKAT ADA?!!

Pagi tadi kami menghadiri taklimat Pemberian Opsyen Skim baru..

Tak mau tengok benda lain kecuali tangga gaji baru..

Kesimpulan : Mmm banyak juga naik ni.. bole la upgrade dari beli tudung cap Jalan TAR ke Tudung Ariani atau Farida.. hi hi..(kata pemberi taklimat)

Biasa la.. kena berlapang dada.. ada baik dan ada jugak yang tak best.. Rezeki Allah ta'ala yang tentukan!!.. Banyak yang depa beri.. banyak jugak yang depa tarik balik.. senang cakap kena terima WIN - WIN situation / tak pun WIN.. but LOST ha ha

Bagi kumpulan Pelaksana dan P&P macam kita ni.. setakat ni tak de masalah dalam pergerakan gaji (tak tau la kalau tahun depan depa review balik kaedah pergerakan gaji kan!!).. cukup tahun, melebihi 70% markah Laporan Penilaian Prestasi Tahunan.. maka bergerak la gaji kita ke tangga lagi satu dalam JGS (jadual gaji sebaris)..

Bagi Kumpulan Pengurusan Tertinggi (JUSA ke atas) dan Kumpulan Primier (yang 36 jawatan tertinggi dalam kerajaan tu) akan terima skala gaji Min - Maks ataupun Single Point.. iaitu berdasarkan KPI yang ditentukan  dan juga pemarkahan 360 darjah dalam LNPT..

waa.. sedap betul nengok angka gaji depa.. memang best!!!.. Harap2 ada rezeki Hubby untuk sampai ke tahap ni.. tapi.. nak capai KPI.. nak / untuk dapatkan sokongan staf bukan satu perkara mudah (kena selalu belanja makan kot.. tak pun bagi depa terima APC tiap2 tahun).. gaji naik kalau capai KPI.. kalau tak..tahun depan gaji statik!!!

Maka mereka pun mengeluh.. kami kat belakang ni pasang telinga.. New Qoute from them..

SBPA : SUKA BODEK PANGKAT ADA ;)

1 ulasan:

Unknown berkata...

Org kata Silap Bagi Paksa Sain

Ya Hanana

Kena tahu juger la sesikit