Pengikut

SYAIR

Buang pemisah kongsi nikmat

Jumaat, 27 April 2012

Sape Cakap Gaji Tentera Besar 2

;) Ekoran N3 terdahulu terpopular dari blog nih..

Mari kita sama2 tenung gaji permulaan mereka2 yg dilantik di dalam
Klasifikasi Perkhidmatan Angkatan Tentera Malaysia (Z) dikeluarkan oleh PP JPA
dalam Skim SSM yang ditambahbaik tahun 2012 pulak..

tak beza banyak pun dengan skim perkhidmatan yang lain jika dibandingkan dengan keperluan untuk sedia bertugas 24/7 yang ditanggung oleh mereka2 ini..






4 ulasan:

Daddy Ziyyad berkata...

kena tgk pangkat nya lah kan..sama macam dlm perkhidmatan awam...yg dah JUSA, besar gajinya..:)

wifenavy berkata...

Ya benar tu... Dh lama keje ada lah kenaikn staraf dgn pengalamn.. tp tk byk beza pun dgn pjwat awam lain d gred yg sama maksud sy...Utk mbetulkn tanggapn yg dluar sana.. apa2 pun.. mesti mula dr bwh!!..

Jongon berkata...

Assalamualaikum,bolih Kak Ani mencelah?.Dulu Kakak wife Mat Navy juga tapi skrg hubby dah berhenti 19 tahun serviceitu pilehannya tak mau berpencen kerana katanya selagi ade tanggungan dalam kamus hidupnya x de perkataan bersara.Suakarnya hidup kami sekeluarga maklumlah dalam Navy dulu lain didunia awan lain pula persekitarannya.Semenya kene melalui perjalanan yg berliku liku.Syukur kami anak beranak terima sekadar yang adenya bagi meneruskan kehidupan harian.
Alhamdulillah berkat usaha dan doa yg tak putus putus hubby ditawarkan kerja disyarikat minyak/gas i.e meneruskan kerja-kerja profesyenya sebagaimana dalam Navy dulu.
Syukur kepada Allah dgn perolehan dari penggajian hubby kami dapat menkonfigurasikan kehidupan sebagaimana orang orang awan yang lain.
Maaf Kak Ani x tahu lagi nk bermain2 dalam belog2 ni baru cuba2 maklumlaa orang tua dh 53 tahun macam ni laa

Nurul Fairus berkata...

Salam,,
Salah seorang saudara saya sedang dalam latihan prajurit selama 6 bln,,saya nak tanya selapas beliau abes latihan apakah pangkat yang alan dijawat dan tangga gaji utk makluman saudara saya mempunyai diploma dgn cgpa 3.50 keats,,

Ya Hanana

Kena tahu juger la sesikit