Pengikut

SYAIR

Buang pemisah kongsi nikmat

Jumaat, 13 Mei 2011

KENAPA? KENAPA? KENAPA?

Ala.. sori la kepada sesapa yang bosan baca entry cam ni.. Catitan ini untuk flashback balik kehidupan WN ngan Hubby dolu-dolu.. Ye la mana yang teringat kan.. Maklumla bulan Mei kan bulan Anniversary kami.. Nak harap en Hubby.. sumenye dia "LET IT GO" je.. dia kata yang lama2 tak yah ingat.. Pikir apa nak buat pada masa akan datang.. Tetiba teringat soklan2 yang saya penah tanya pada Hubby.. ala ingat nak romantik-romantik cam orang lain..

Masa mula-mula berkawan :
Soklan WN : KENAPA AWAK NAK BERKAWAN NGAN SAYA?
Jawapan Hubby : KENAPA AWAK TANYA MACAM TU? AWAK TAK SUKA SAYA KAWAN NGAN AWAK KE?

Masa nak declare BF dan GF :
Soklan WN : KENAPA AWAK PILIH SAYA?
Jawapan Hubby : KENAPA? SAYA TAK BOLEH PILIH AWAK KE?

Masa dah lama jadi Husband and Wife tapi masih berdua :
Soklan WN : KENAPA PERLU PERLU SAYA TEMANKAN AYANG.. (boring sebab asik kena temankan Hubby gi aktiviti2 yang kita tak minat)
Jawapan Hubby : KENAPA TAK NAK IKUT SY KE? SY BAWAK GF LAIN KANG..

Masa dah tension ngan soklan-soklan orang tanya pasal tak de anak:
Soklan WN : KENAPA AYANG TAK NAK TRY CARIK LAIN?  KALAU DAH ADA BAGITAU JE LA SAYA.. (uiihhhh... dalam hati mintak simpang Malaikat 44..)
Jawapan Hubby : KENAPA? SUKA KE? DAH SAMA-SAMA PENAT.. MULA DARI KOSONG, BILA DAH STABIL NAK KONGSI NGAN ORANG LAIN KE?..

Perasan tak.. KITA tanya dan mengharapkan jawapan 'statement' bukan nak dapatkan SOALAN jugak..
Kelmarin WN wat soklan lagi.. tapi dah siap bagitau dia jangan bagi saya jawapan yang berupa SOALAN jugak.. OKAY katanye..

Soklan WN : KITA KAN DAH LEBIH 10 TAHUN KAWIN..  KENAPA AYANG MASIH DENGAN SAYA? NAK KATA SAYA ISTERI YANG BAIK TAK JUGAK.. MAKAN PAKAI AYANG KALAU SEMPAT SAYA BUAT LA, SELALUNYA BUAT2 TAK SEMPAT.. BIASANYA .. AYANG YANG BUAT SENDIRI..


Jawapan Hubby : (Termenung jap).. Pas tu Hubby tanya.. BOLEH TAK SAYA JAWAB MACAM NI?.. (dalam hati.. tu soalan lagi tu..).. SUSAH LA NAK JAWAB.. KALAU JAWAB KANG.. KECIK ATI.. 


Katanya : SAYA DAH TAK KISAH, SEBAB SAYA DAH ADA BUAH HATI BARU..  (Cis!!! tak bagi tau aku pun.. patut la dah tak kisah sangat kalau kita terlupa rutin harian kita..) Control2.. Jantung dah rasa nak pecah ni.. SAPE YANG? KENAPA TAK BAGITAU?


TU LA.. BELUM BAGITAU DAH ANGIN katanya..


TAPI WALAU MACAMMANAPUN SAYA MASIH KENA BERSAMA AYANG..


KENAPA MACAM TU?.. SEBAB SAYA MEMANG KENA KONGSI DIA NGAN AYANG.. (Dalam hati REDHA je la, kalau ini takdirnya)
SAPE? WN tanya?


NI.. TERPAKSA LA SAYA DECLARE BUAH HATI SAYA YANG BARU...


..LUTFI LA..
WN : Ye la.. apa2 aje la.. malas nak tanya lagik...

2 ulasan:

Teratak Hami berkata...

Sedihlah WN, komen akak before this tak disiarkan. Tak approve ke?

Anyway, anak lah pengikat kasih sayang antara suami & isteri. Mereka adalah penyeri.

wifemdnavy berkata...

ye ke kak.. kat n3 yg mana.. tak de la pulak selama ni sy pilih2 komen utk disiarkan.. tak masuk kot.. sori!!!

Sudi-sudikan la memberi pandangan utk dikongsi bersama ye.. jgn sedey2 ye

Ya Hanana

Kena tahu juger la sesikit