Pengikut

SYAIR

Buang pemisah kongsi nikmat

Jumaat, 26 Ogos 2011

Surat Ucap Selamat Hari Raya

Asssalammualaikum wbt dan Selamat Sejahtera..

Kepada Penyinggah Blog WN yang dirahmati Allah Taala..

"...Kedatangmu sangat dirindui, Pemergiaanmu sangat ditangisi..." itulah Ramadhan Al Mubaraq yang semakin hari semakin meninggalkan kita seluruh umat Islam.. Ramadhan kali ini ibarat Ramadhan terakhir buat diri kita seluruh umat Islam yang dikasihi.. Kerana itulah pesan Nabi Muhammad SAW apabila Ramadhan bakal berakhir..

Aidil Fitri merupakan kejayaan kepada seluruh umat Islam di seluruh dunia.. Ianya bukanlah suatu perayaan semata-mata tetapi ianya merupakan kemenangan dan kejayaan kepada seluruh umat Islam yang telah mencapai kemenangan dan kejayaan di dalam beberapa siri peperangan yang banyak berlaku di dalam bulan Ramadhan Al Mubaraq yang mulia..

Marilah kita bersama-sama memperingati dan menyingkap sejarah Islam terdahulu di mana Nabi Muhammad SAW, para Sahabat dan umat Islam terdahulu bermati-matian dan berjihad dalam menyebarkan dan menegakkan agama Islam.. Janganlah kita sekali-kali leka dan lalai dalam menyambut perayaan Aidil Fitri ini... Aidil Fitri akan lebih bermakna sekiranya Rukun Islam yang wajib kita dirikan dapat dilaksanakan dengan sempurna..

Ramadhan tinggal berbaki beberapa hari sahaja..Marilah kita bersama-sama menghitung diri kita di bulan Ramadhan ini..  Insya-Allah, ruang dan peluang masih senantiasa ada di hadapan kita untuk kita bersama-sama memperbaiki diri dan meningkatkan amalan dalam melaksanakan perkara-perkara yang wajib sebagai umat Islam yang sempurna..

Di Ramadhan Al Mubaraq yang mulia ini, saya, Wife Md Navy mengambil peluang dan kesempatan yang ada ini untuk memohon kemaafan kepada seluruh Penyinggah Blog WN... Semoga dengan keberkatan Ramadhan ini dapat memberi rahmat dan hidayah kepada kita semua agar perjalanan hidup kita bertambah baik dan bertambah berkat hendaknya...Insya-Allah Taala..!

Akhir kata, berhati-hati semasa kepulangan anda ke kampung halaman dan sentiasa mencari kesederhanaan dalam menyambut hari lebaran ini..

Selamat Hari Raya Aidil Fitri kepada seluruh Penyinggah Blog WN yang dikasihi Allah Taala.. Amin Ya Rabbal A'lamin...

Ikhlas Kemaafan Daripada
Wife Md Navy

Tiada ulasan:

Ya Hanana

Kena tahu juger la sesikit