Pengikut

SYAIR

Buang pemisah kongsi nikmat

Khamis, 17 November 2011

AYANG.. SAYANG.. MELAYANG?!!!

;)

Di awal perkahwinan WN, memang susah nak membahasakan Hubby dengan panggilan yang sepatutnya.. Walaupun semasa bertunang dia cuba membiasakan diri memanggil WN 'AYANG' .. dan selalunya tergelincir dengan panggilan AWAK..

Apa yer perasaan bebudak sekarang? Baru declare BF dan GF terus panggil Baby / Hubby / Honey dan bagai2 tu.. pas tu kalo ter'clash' di tengah jalan.. tak ke parah mengubat hati..

Eh!.. kenapa saya wat n3 cam ni pulak?..
Kay la.. untuk Catitan saya sendirik.. jalan2 kat blog budak2 remaja nih.. terasa nak catitkan panggilan2 saya pada hubby sepanjang  perkenalan dan perkahwinan kami.

Kata ganti nama untuk WN dan Hubby sepanjang perkenalan hingga diikat dengan ikatan pernikahan :

Time declare 'BERKAWAN' : setahun lebih gak tu
Hubby - Awak dan Saya (dengan WN je.. kalo ngan kawan2 dia Kau dan Aku jugak!!)
WN - Ngko dan Aku
Alasan WN panggil macam tu : Baru rasa berkawan.. tak segan2 nak mintak tolong itu dan tolong ini.. time ni WN tak de langsung 'control' cun .. WN rasa time ni la rasanya WN paling ikhlas nak berkawan dengan Hubby.. Hubby tau perangai buruk baik sifat / karenah / perangai WN.. memang tak de cover2.. Tak segan2 bonceng motor mamat tu mamat ni (kawan la.. tumpang je.. gi kuliah jauh dari desasiswa), Terloncat sana.. terloncat sini.. gedik2 sana sini ngan kawan2.. (tak terlampau ye.. biasa la perangai 'teenagers'.. sok kalo anak wat cam tu jangan la marah ye WN tapi kena peringatkan selalu)

Time dah 'BERHUBUNGAN MESRA"
Hubby - Saya, Awak and sometimes "DEAR"
WN - Saya dan Awak

Tapi rasanya time ni adalah fasa paling 'SERBA SALAH dan SERBA TAK KENA' dalam hidup WN.. Memang la macam orang kata, time nak jumpa BF seperti "ADA RAMA-RAMA DALAM PERUT" dan juga "DALAM HATI ADA TAMAN DENGAN BUNGA-BUNGA YANG MEKAR".. tapi dalam banyak perkara yang kita buat, kita pikirkan BF.. suka ke dia, boleh ke? nanti BF marah.. kena inform tapi sebenarnya tak perlu pun.. pada hal bukan ada apa2 ikatan pun.. Tapi saya suka BF sy (Hubby saya).. dia akan inform apa saje aktiviti yang dia buat plus kalo ada awek ngorat pun nak inform.. WN?! Sikit tak de rasa jeles.. Biar la orang kata kena hati2.. BF ko hensem (hensem ke laki aku tuh?)

Time dah "BERTUNANGAN"
Hubby - Saya dan Awak tapi selalunya Ayang
WN - Saya dan Awak (Walaupun Mr F dah mohon belajar2 panggil dia dgn panggilan yang lebih manja)

WN try macam2 nak panggil Hubby.. Abang.. puih puih puih.. tak boleyyyy.. Ling.. cam tak best.. DEAR.. mmm tak sesuai.. HONEY.. pas tu cakap melayu.. tak kena..  last2 WN tanya : "AWAK.. saya nak panggil AWAK aper nih?!!".. Conclusion.. Hubby cakap AWAK panggil jugak la saya AYANG.. (Dalam hati awak pun panggil saya awak chit!!)

dan selepas pernikahan..

Panggil Hubby bila nak cakap depan Abah dan Mak : DIA eh DEAR sebenarnya (sampai satu tahap ABAH cakap jgn panggil suami cam tu.. sebab abah paham WN panggil Hubby - DIA)
Hubby : Saya dan sAyang
WN : Saya dan sAyang... sampai la hari ni..
kecuali depan Lutfi : Umi dan Abah

Mula2 kawin.. Sedara mara gelak kan WN sampai pecah perut sebab panggil Hubby : AYANG.. (time tu mana popular lagik panggilan AYANG / SAYANG / ANJA / HONEY / DEAR bagai.. pakar motivasi tak popular kan lagik perkataan2 cam tuh.. panggilan biasa ABANG)

Sampai ada yang wat statement.. SAYANG.. AYANG.. tak sampai setahun MELAYANG!!!

Member2 opis .. time terdengar WN bercakap ngan Hubby (HP la kan).. Atau terdengar WN tak puas hati ke.. ada yang buat statement.. Heii.. geli dengar om pompuan panggil laki dia SAYANG!!!.. Cam lembik je laki ko.. lagi satu.. Bole akak panggil laki akak SAYANG.. eii kalo saya tak leh..

Kurang asam depa nih!!.. La takkan nak twist balik panggil ABANG.. tak biasa!!!.. Biarkan apa diorang kata.. Sehingga 10 tahun kawin, sedara mara tanya.. Along panggil I**M Ayang lagi ke?.. Ha ah la.. nak panggil apa lagik?.. See!!!.. mana ada MELAYANG..

malah ada di kalangan adik2 opis dan Ipar Duai ikut jejak kami siap tukar dari panggil nama dan Abang kepada Sayang dan Sayang,,

Bagus apa panggil AYANG / SAYANG nih!!.. Macammana marah dan geram pun en Hubby / saya pada pasangan.. masih panggil SAYANG.. Kesimpulan : Kalau marah.. sebab SAYANG.. geram sebab SAYANG...

Ce renung ayat marah ni.. : SSSSAAAAYANGGG.. saya tak suka kalau AYANG wat cam.. Kalau AYANG buat lagi... Kena / Siap SAYANG nanti..

tengok.. KENA SAYANG jugak kan!!! kalo MELAYANG jugak pinggan mangkuk.. tu atas risiko dan tanggungjawab sendirik la.. ;p

3 ulasan:

OneSimpleMother berkata...

anak2 remaja sekarang memang menakutkan.. sudah hilang rasa segan dan silu. akak dulu lagi 2 minggu baru nak praktis panggil abang. asyikla tergeliat lidah tu.. :)

@nozieyusof berkata...

dr awal kawen sampai skang 'mama-papa'.. anak panggil 'mama-ayah'. tp bila fahry dgr mama dia panggil 'papa' dia pon same panggil 'papa' jugak..hahah

lina berkata...

salam zira - alhamdulilah ...setakat ini still sama apa yg kami lakukan dh nak masuk 14 thn. Insya ALLAh bernikah kerana ALLAH ...ALLAH pelihara...:) Kita jgn takut org kata...kita hanya takut pd ALLAH latnat kita..sudah cukup :)


Nak buat panggillan tu mmg memakan masa yg lama tak mcm budak sekarang belum2 apa baby, bee iiii ngeri...betul...Ya ALLAH jauhkan anakku drp pekara2 yg engkau tidak suka dan laknat.

Ya Hanana

Kena tahu juger la sesikit