Pengikut

SYAIR

Buang pemisah kongsi nikmat

Rabu, 30 November 2011

Perkembangan Anak : A.L.I

Nama : Ahmad Lutfi Ikram a.k.a ALI 
(bagus jugak Papa Lutfi panggil Lutfi : ALI .. sebab Ali tu Khulafa Ar-Rasyidin)
Umur : 1 tahun 3 bulan
Berat : 11.5 kg
Tinggi : 72 cm

Gigi : Waa.. dah banyak!!! pada umur 1 tahun dah ada 8 batang gigi kacip atas dan bawah
pada umur 1 tahun 3 bulan : 4 batang geraham telah memecahkan gusi atas bawah kiri dan kanan.. dan kesannya.. Ibu air liur asik meleleh di kiri kanan bibir Lutfi.. tak tau perasaan nye macammana menghadapi pecah gusi.. mungkin sakit, mungkin gatal, tak selesa... 
dan
1 batang gigi taring atas sebelah kiri

baju comot.. baru lepas minum Milo kotak

Perkembangan Kognitif : Dah berlari mantap.. tak gelong, dah pandai menyeimbangkan pergerakan tangan dan kaki, menumpang kaki dan tangan kalau hampir tersungkur..  Naik tangga, turun tangga.. tapi dengan pengawasan.. kalo tak dia buat aksi hebat.. Dah pandai nak guna sudu, garfu, cawan sendiri.. Okay la!!! walaupun banyak lantai yang rasa.. bukan mulut Lutfi yang rasa

Perkembangan Sosial : Friendly.. tapi Jinak2 Merpati.. Org tegur dan cuit Lutfi senyum.. tapi tak sewenang2nya membiarkan dirinya didukung oleh orang tak dikenali.. Akan menangis sekuatnya kalo Lutfi tak mo ngan orang tu.. Bagus.. Ummi sangat suka! Sekurang2nya dia tak mudah mengikut orang asing
Hanya boleh didukung dengan mudah oleh:

a) Ummi
b) Abah
c) Wan Pengasuh
d) Papa (Biras)
e) Mama (Kakak Ipar)
f) Uwo (Nenek Lutfi)
g) Mak Chik (Nisa - Adik Bungsu WN)

Tido : Dgn Ummi je.. sebab?!! Orang lain tak de Susu Cap Gantung
Dengan budak2 kecik sangatttt SUKA..

Percakapan : Paling jelas perkataan - ABAH, Nak, Bak, Air, Car, Kakak... Ummi??? Hu hu tak lagi.. kadang2 je Lutfi sebut AMI..
Lain2 words.. Aaa.. uuu.. eiii.. taa (one two three jump)
Te Cu (Thank You)
Auuuw (Hello)
Tcom 3x (jom, jom, jom)
Ei ei ei..Gol !!!! (gol.. gara2 Sukan Sea ari tu.. tengok abah dia tengok Rimau Muda vs Garuda)

Hrmm.. cepat sangat masa berlalu.. tak puas uli2 badan Lutfi yang montel dulu..



4 ulasan:

Teratak Hami berkata...

Lutfi masih comel, masih sedap dibuat bantal peluk :-)

Anggerik Collection berkata...

Lutfi masih lagi temban, sedap lagi tu nak diuli oleh umminya @ sesiapa saje yg tengok (ee....geramnya)

bibie_suke_sukun berkata...

hakhakhkah....tak sangko lak ai!!!saye pun bertunang ngan navy regular nie..hehhe...memang suke sgt la ngan navy...intake 8??wow...senior betol nie..jap2..nak kire umur berape...pegi x reunion usm nie?

yaya nazeerah berkata...

ala cute nya Lutfi :)

Ya Hanana

Kena tahu juger la sesikit